СТАНДАРТ 1

ПОЛИТИКИ И СТРАТЕГИИ ЗА ОТГОВОРНА ИГРА

  • Ангажимент към отговорното залагане: Публичните изявления посочват корпоративните очаквания и ясно заявяват ангажимент към справянето с вредите, свързани с хазарта, както и мерките за тяхното предотвратяване и смекчаване.
  • Стратегия за отговорно залагане: Компанията има стратегия за предотвратяване и смекчаване на вредите с ясни цели и план за действие.
  • Култура на отговорно залагане: Лидерството задава приоритет на отговорното залагане.
  • Интеграция на отговорното залагане: Отговорното залагане е неразделна част от всички функции в работата.

СТАНДАРТ 2

ПОДГОТОВКА НА СЛУЖИТЕЛИТЕ

  • Отразяване на корпоративния ангажимент: Служителите разбират ангажимента на оператора към отговорното залагане и как този ангажимент е интегриран във всички аспекти на дейността.
  • Разбиране на ключовите концепции за проблемно и отговорно залагане: Служителите разбират вредите, свързани с хазарта, както и основните концепции за предотвратяване и смекчаване на тези вреди.
  • Усвояване на уменията и процедурите за работа: Служителите се обучават в уменията и процедурите, необходими за оказване на помощ на играчи, които може да изпитват вреди, свързани с хазарта.
  • Системен подход в обученията: всички служители получават задължително и редовно обновявано обучение по темите свързани с отговорен хазарт.
  • Прилагане на ключови принципи в обучението: Обучението включва динамичен подход към ученето, който взема предвид различни стилове на учене, използва практически сценарии и редовно затвърждаване на концепциите.
  • Оценка на обученията: Обучителните програми редовно се преразглеждат с цел обновяване на съдържанието с най-новите практики.

СТАНДАРТ 3

САМОИЗКЛЮЧВАНЕ

  • Популяризиране на програмата за самоизключване: Програмата за самоизключване е добре промотирана.
  • Процес на самоизключване: Процесът на самоизключване е ефективен, добре управляван и ориентиран към подкрепа на играчите.
  • Продължителност на самоизключване: Играчите имат опции относно продължителността на забраната.
  • Ограничения в рекламата: Изключените лица не получават никаква реклама или промоционални материали през периода на забраната.
  • Достъп до ресурси за подкрепа: Изключените лица получават разнообразна информация относно това къде могат да получат помощ.
  • Условия на програмата: Предоставя се ясно формулирана информация относно условията на програмата за самоизключване и последствията от нарушаването им.
  • Връщане към игра: Съществува процес за безопасно връщане на изключените лица към играта.

  • Консултации отговорна игра
  • Обучeние на персонал
  • Одит на мeхaнизмите за отговорна игра
  • Одит на процесите за отговорна игра

За достъп се изисква регистрация

Трябва да избереш профил, за да продължиш

Избери профил

Вече имаш профил? Вход

СТАНДАРТ 4

ПОДКРЕПА ЗА ИГРАЧИ В РИСК

  • Политики и процедури: Съществуват политики и процедури за оценка, откриване и справяне със ситуации, в които играчите могат да изпитват вреда.
  • Отговор на искания за помощ: Всички служители са запознати с разнообразие от ресурси за помощ и могат да предоставят тази информация по искане на играчи или засегнати лица.
  • Отговор към играчи, изпитващи вреда: Налични са системи, които позволяват на служителите да реагират адекватно на играч, който демонстрира затруднение, намира се в криза или признава проблем.
  • Отговор на играч, признаващ проблем с хазарта: Съществува ясен протокол, по който персоналът реагира адекватно, когато играч разкрива, че може да има проблем с хазарта.
  • Откриване и реагиране на високорисково поведение: Налични са системи за идентифициране и реакция спрямо играчи, които са в риск от развиване на зависимост.
  • Документиране на взаимодействия: Взаимодействията с играчите се проследяват и оценяват. Тази информация систематично се използва за подпомагане на играчите.

СТАНДАРТ 5

ИНФОРМИРАНОСТ НА РЕШЕНИЯТА

  • Достъпност на информацията: Операторът предлага лесно достъпна информация, която помага на играчите да вземат информирани решения относно хазартаното си поведение и ги ориентира как да получат помощ.
  • Информация за хазартната грамотност: Предоставя се информация за това как функционират игрите и за често срещаните въпроси при игра.
  • Информация за нискорисков хазарт: Предоставя се информация за поведение при нискорисков хазарт, включително как работят инструментите за отговорен хазарт.
  • Информация за проблемен хазарт: Предоставя се информация за вредите от хазарта, както и за различните видове подкрепа, които са на разположение на играчите.
  • Подкрепа за играчите: Операторът предлага конкретни услуги за подкрепа на играчите, а служителите могат да предоставят специализирана информация относно игралното им поведение (например самооценка, инструменти за управление на играта, услуги за подкрепа и др.).

 


СТАНДАРТ 6

РЕКЛАМНИ КОМУНИКАЦИИ

  • Политика за маркетинг: Съществува политика, която гарантира, че маркетингът не заблуждава играчите, не представя неправилно продуктите и не се насочва към потенциално уязвими играчи.
  • Процес на проверка: Има внедрен процес за проверка на всички реклами, за да се осигури спазването на политиката.
  • Без заблуждаване: Маркетинговите комуникации не насаждат погрешни схващания за хазарта.
  • Рискови играчи и непълнолетни: Маркетинговите комуникации не са насочени към рискови групи и не промотират рисково поведение.
  • Контроли на маркетинга: Въведени са предпазни мерки за ограничаване на маркетинговите комуникации към играчи с висок риск.

СТАНДАРТ 7

ПРОФИЛИ И ПЛАЩАНИЯ

  • Регистрация на профил: Условията на оператора ясно информират играчите за законовите възрастови изисквания, отговорния хазарт и защитата на играчите.
  • Хазарт за непълнолетни: Въведени са предпазни мерки за откриване и предотвратяване на практикуване на хазарт от непълнолетни.
  • Един профил: Играчите не могат да имат множество профили при един и същ оператор.
  • Информация за профила: Играчите могат лесно да достъпят информация за акаунта си, включително история на играта, както и време и средства, изразходвани за игра.
  • Депозити: Методите за депозиране подкрепят защитата на играчите и намаляването на вредите.
  • Достъп до средства: Достъпът до средствата е съобразен с политиките за защита на играчите и намаляване на вредите.

СТАНДАРТ 8

ДИЗАЙН НА ОБЕКТА / ПРОДУКТА

  • Ограничения при игра: Продуктите и потребителското изживяване са проектирани така, че да насърчават почивки по време на игра, да избягват прекомерна игра и да следят продължителността на игралните сесии..
  • Преглед на нови игри: Всички нови игри се преглеждат от гледна точка на отговорния хазарт.
  • Хазартна грамотност: Игралните продукти не засилват митове и погрешни схващания, нито насърчават рисково поведение.
  • Инструменти за задаване на лимити – Разходи: Играчите могат да задават различни лимити за разходи, включително за депозити, загуби, оборот и др.
  • Инструменти за задаване на лимити – Време: Играчите могат да задават различни времеви лимити, включително почивки, продължителност на игрална сесия и др.

СТАНДАРТ 9

АНГАЖИРАНОСТ НА ЗАИНТЕРЕСОВАНИТЕ ЛИЦА

  • Консултация със заинтересовани страни: Компанията има систематичен подход за идентифициране и ангажиране на заинтересованите страни с цел предотвратяване и намаляване на вредите.
  • Обществени агенции: Компанията работи в сътрудничество със специалисти по превенция и доставчици на лечение, за да насърчава, подобрява и развива лечението, образованието и превенцията на проблемния хазарт.
  • Играчите: Събира се обратна връзка, за да се разбере осведомеността и познанията на играчите относно концепции, ресурси и инструменти за отговорен хазарт и проблемен хазарт.
  • Изследвания: Ангажиментът към изследвания в областта на отговорния и проблемния хазарт е добре документиран и систематично прилаган от компанията.