Когато посланията срещу хазарта нямат място на билборд
Сдружение „Българска история“ стартира смела кампания срещу хазартната зависимост, целяща да постави билбордове с важни послания в ключови точки на София. Но още в самото начало, инициативата се сблъсква с неочакван отпор – не от институции, не от регулации, а от самите рекламни агенции.
Организацията се опитва да разположи визията си на няколко големи локации в столицата, но получава категорични откази. Някои агенции посочват, че посланието „не отговаря на етичните им стандарти“. Други просто заявяват, че „няма възможност да сложат такава визия“. Трети изобщо не отговарят. И така една реклама, която не продава илюзии за бързи пари и светкавичен успех, остава нежелана в публичното пространство.
„Разбрахме, че всичко, което не носи печалба, а говори открито за социален проблем, е по-малко желано от лъскавите обещания на индустрията“, казват от сдружението. „А ние просто искаме да кажем: Стига!“.
Във времена, в които хазартната реклама е навсякъде – по улиците, по телевизията, в социалните мрежи – послание, което призовава към осъзнатост, контрол и информираност, е по-неудобно от всякога. Сдружение „Българска история“ не се отказва и продължава да търси рекламна агенция, която би застанала зад каузата.
Кампанията е не просто опит за предупреждение – тя е символ на тих, но решителен протест срещу агресивната хазартна култура. Инициаторите вярват, че все още има хора и компании, които ще се осмелят да дадат гласност на това послание – в името на бъдещето на младите и на здравето на цялото общество.
Източници:
Официален Facebook пост на Сдружение „Българска история“:
https://www.facebook.com/share/p/1XWMenn1K6/
Страница на Сдружение „Българска история“ във Facebook:
https://www.facebook.com/bulgarian.history1
Подкаст на Сдружение „Българска история“ по темата:
https://www.youtube.com/watch?v=FS2E4M2VUVc